امروزه اینترنت عضو جدانشدنی همه خانوادهها است و همه از آن استفادههای ضروری و غیرضروری بسیاری میکنند. در واقع تبلیغات دیجیتال راهنمای خرید و رفع نیاز کاربران این روزهای فضای مجازی شده است. امروزه همة جنبههای مثبت مربوط به کسبوکار دلیلی برای ورود کارآفرینان شرکتها و کسبوکارهای کوچکتر مانند فروشگاهها به فضای مجازی شده است. حتی بسیاری از افراد از این فضا بهعنوان راهی برای کسب درآمد خانگی استفاده کرده و به درآمد خوبی نیز رسیدند.
علاقه و حضور پررنگ مردم نیز به ترویج و توسعه این فضا کمک کرده است. به همین دلایل اجرای صحیح یک کمپین تبلیغاتی با رویکردی درست و اصولی میتواند برند شما را بهتمامی مخاطبانتان نشان دهد و آنها را از خدمات و محصولات شما آگاه کند. امروز شاهد تبلیغات گسترده و حرفهای در فضای کسبوکار هستیم. همانطور که مشاهده میکنید بیشتر تمرکز کسبوکارها به سمت تبلیغات آنلاین و دیجیتال رفته است.
یک آژانس تبلیغاتی خبره در این زمان میتواند به شما کمکهای بسیار زیادی کند. همانطور که میدانید اولین مرحله تبلیغات اصولی شناخت جایگاه فعلی شما و تدوین استراتژی درست و کارآمد است. همین مسائل که نیازمند تخصص و تجربه کافی هستند نقش این آژانسها بسیار پررنگ میکنند. همانطور که بارها شنیدهایم تبلیغات ستون اصلی یک کسبوکار است، پس با تبلیغات درست، اصولی و مستمر سهم بیشتری را در بازار امروز تصاحب خواهید کرد. اگر میخواهید پاسخ همه پرسشهای خود را بیابید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
تفاوت تبلیغات دیجیتال با انواع تبلیغات سنتی
تا اینجای مقاله درباره اهمیت تبلیغات دیجیتال صحبت کردیم و دریافتیم که برای دریافت بازخورد بالا باید از آن استفاده کنیم. خیلی از کسبوکارها هنوز هم درگیر انجام همان تبلیغات سنتی و قدیمی هستند. کمپین تبلیغاتی شامل انواع تبلیغات است ولی هیچگاه نمیتوان از نقش اصلی و اساسی تبلیغات آنلاین و دیجیتال غافل شد.
اولین تفاوت این دو نوع از تبلیغات بازخورد آنها است؛ افراد بهخاطر افزایش فروش تبلیغات میکنند. طبق آمار موجود، مردم اعتماد بیشتری به تبلیغات فضای مجازی و انواع روشهای دیگر ازاینقبیل تبلیغات دارند و بنا به آنها تصمیم به خرید میگیرند.

تفاوت مهم بعدی تنظیم تبلیغ بر اساس بودجه است. در تبلیغات دیجیتال میتوانید دقیقاً بهاندازه بودجه خود هزینه و تبلیغ کنید، همچنین به دلیل بازگشت سرمایه سریع و بازخورد بالا در این روش زمان تبلیغ بعدی نیز به صورت قطعی معلوم میشود. در واقع به دلیل تنوع بالای این روش تبلیغاتی، از تمام شبکهها و بسترهای آنلاین مشتری جذب خواهید کرد.
یکی از تفاوتهای اصلی این دو روش امکان تحلیل نتایج به صورت آنی است. فرض کنید شما دو روش تبلیغات بیلبوردی و تراکت را همزمان انجام دهید و در نهایت صد مشتری جذب کنید، آیا میتوانید متوجه شوید که این ۱۰۰ نفر از کدام یک از دو نوع تبلیغات جذب شدهاند؟ فرض کنید هر ۱۰۰ نفر از طریق تراکتهای پخش شده جذب شده باشند، بااینحال به دلیل عدم آگاهی بازهم مجبورید برای تبلیغات گرانقیمت بیلبوردی هزینه کنید.
تبلیغات دیجیتال کاملاً قابلاندازهگیری هستند. شما پس از انجام این تبلیغات بهراحتی میتوانید متوجه شوید که چند نفر از مثلاً سایت شما بازدید کردند، چند نفر بنر تبلیغاتتان را دیدند، ولی وارد سایتتان نشدند و چند نفر بهمحض ورود به سایتتان از آن خارج شدند. هرکدام از این موارد میتواند مفاهیم خاصی را به شما منتقل کند. مثلاً اینکه کاربران پس از ورود به سایتمان اندکی در آن مانده و سپس از آن خارج شوند نشاندهنده محتوای ضعیف ما بوده است، یا اگر بنر تبلیغ من بازدید بالایی داشته باشد ولی ورودی خوبی نگیریم میتوانیم به ضعف جذابیت بنر تبلیغمان پی ببریم. با انتخاب بهترین نوع تبلیغات آینده کسبوکارتان را تضمین کنید.

انواع تبلیغات آنلاین در یک کمپین تبلیغاتی
در یک کمپین تبلیغاتی از انواع تبلیغات آنلاین و دیجیتال ممکن است استفاده شود. هرکدام از این روشها بر اساس نیاز و نوع مخاطبانمان بازخورد متفاوتی برای ما دارند. بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو نوعی تبلیغ ارگانیک است. در این روش تلاش مستمر برای تصاحب رتبه یک گوگل انجام میگیرد. تبلیغات و بازاریابی از طریق ایمیل نیز این روزها بسیار رایج است و روشی مناسب برای جذب مخاطب هدفمند به شمار میرود.
روشهای مختلفی برای کسب رتبه یک و بازخورد بالا در گوگل وجود دارد که از انواع پرکاربرد آن میتوان به تبلیغات کلیکی اشاره کرد. این روش برای کسانی که بودجه محدودتری دارند بسیار پرکاربرد است. همچنین عدهای به سرویسهای تبلیغاتی گوگل پول میدهند تا برایشان تبلیغات کند و به این صورت به صفحه اول میآیند. از نقش انواع روشهای تبلیغات فضای مجازی نیز نباید غافل شد.
همانطور که میدانید شبکههای اجتماعی دارای مخاطبان و کاربران بسیاری هستند. شما میتوانید از طریق انواع روشهای تبلیغاتی در این شبکهها، جذب مخاطب کرده و روزبهروز بیشتر پیشرفت کنید. وقتی صحبت از شبکههای اجتماعی میشود، قطعاً همه نگاهها به سمت اینستاگرام خواهد رفت. اما باید بدانید که علاوه بر این شبکه، شبکههای مفید دیگری نیز وجود دارند. اینستاگرام دارای مخاطبان ایرانی بسیاری است. همچنین از همه اقشار جامعه کاربرانی دارد. شما میتوانید از طریق تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام، یک پیج قدرتمند بسازید. در واقع انتخاب نوع تبلیغات به جنس کسبوکارتان وابسته است. مثلاً اگر کسبوکارتان به مخاطبان خارجی نیز نیاز دارد، میتوانید از شبکههایی مانند یوتیوب نیز بهره ببرید.

استراتژیهای پرکاربرد تبلیغات دیجیتال
تدوین استراتژیهای تبلیغاتی برای برگزاری هرچه بهتر یک کمپین تبلیغاتی ضروری است. در این بخش میخواهیم تعدادی از استراتژیهای جالب این روزهای فضای مجازی را با یکدیگر بررسی کنیم. استراتژی درست و قدرتمند، القای حالت و شرایط ایدئال به مخاطب است. اگر در تبلیغاتتان بتوانید شرایط ایدهآلی را برای مخاطب متصور شوید، میتوانید راحتتر او را ترغیب کنید. به این روش بازاریابی حسی نیز گفته میشود.
استراتژی عدهای دیگر استفاده از احساسات مخاطبان است. شما میتوانید با برانگیختن احساسات مخاطبان آنها را به سمت خودتان هدایت کنید. همچنین میتوانید از مسائلی که در ذهن مخاطبان نقش بسته است استفاده کنید.
استفاده از عروسکهایی مثل جناب خان یا کلاه قرمزی به دلیل محبوبیت بالایی که دارند، توجه بیشتری را جلب میکند. اگر میخواهید نتایج خوب و مناسبی بگیرید باید همه این روشها را بهدرستی انجام دهید. زیرا رسیدن به یک دستاورد نیازمند استمرار روی تمامکارهای درست است. اگر بخواهید فقط بعضی از آن ها را انجام دهید نتایج شما نیز ناقص خواهند بود.
دیدگاهتان را بنویسید