اهمیت اینستاگرام باعث شده است تا امروز به صورت کامل در مورد آن صحبت کنیم. امروزه شاهد پیشرفت روزافزون بسیاری از کسبوکارها در فضای اینستاگرام هستیم. اگر تنها یک یا دو نفر در این بستر رشد میکردند، میشد حدس زد که رشدشان شانسی بوده است. اما امروزه شاهد رشد فوقالعاده افرادی با تخصصهای مختلف در این شبکه اجتماعی قدرتمند هستیم. ازآنجاییکه تأثیر اینستاگرام در رشد کسبوکارها را نمیتوان نادیده گرفت، تمامی عواملی که در مسیر موفقیتشان مهم است باید تحلیل و بررسی شود.
پیش از کرونا، کسبوکارهای محدودی وارد این فضا شده بودند و در آن فعالیت میکردند. از وقتی این بیماری همهگیر شد، روزانه تعداد زیادی از کسبوکارها وارد این فضا شدند. در ابتدا کسی به این فضا بهعنوان یک بستر برای رشد کسبوکارش نگاه نمیکرد.
اینستاگرام تنها بهعنوان یک شبکه اجتماعی برای گذراندن اوقات بیکاری و فراغت به شمار میآمد. اما امروزه کسبوکارهای بسیاری در این فضا به درآمدهای بسیار بالایی رسیدهاند. امروز تمام عواملی که باعث رشد در این شبکه اجتماعی قدرتمند میشود را با یکدیگر تحلیل و بررسی میکنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
چرا تأثیر اینستاگرام در رشد کسبوکارها زیاد است؟
در این قسمت میخواهیم تأثیر اینستاگرام در رشد کسبوکارها را با یکدیگر بررسی کنیم. همانطور که میدانید این شبکه اجتماعی یکی از انواع بسترهای کسبوکار آنلاین به شمار میآید. اگر بخواهیم اهمیت آن را درک کنیم، ابتدا باید اندکی در مورد کسبوکار آنلاین صحبت کنیم.
اولین فاکتور مثبتی که منجر به تمایز این فضاها نسبت به بازار سنتی میشود، عدم محدودیت به زمان و مکان است. به نظرتان برای فروش در اینستاگرام نیاز به ساعت خاصی از روز دارید؟ یا مثلاً فقط میتوانید به افراد شهر خودتان بفروشید؟ در کسبوکارهای سنتی مشتریان شما در اکثر حالات همشهریانتان هستند.
ولی یکی از اصلیترین مزیتهای اینستاگرام این است که میتوانید از هرجایی، حتی خارج از کشور مشتری داشته باشید. عامل بعدی که اهمیت اینستاگرام را پررنگتر میکند، تمایل مردم به حضور در این فضاها است. کسبوکارها مطابق با تغییرات جامعه دچار دگرگونیهایی میشوند. همیشه این تغییرات را نیاز و تمایل مردم شکل میدهد.
اگر بخواهید فروشگاهی داشته باشید، قطعاً انتخاب شما مکانی است که دارای بیشترین تردد باشد. این موضوع نشاندهنده ارتباط تنگاتنگ بین کسبوکار شما با تردد مردم است. اینستاگرام دارای بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال است که شما تنها با داشتن یک پیج میتوانید خدمات و محصولات خود را به آنها عرضه کنید. پس این فرصت را از دست ندهید.
اهمیت اینستاگرام و تأثیر عوامل بنیادی
اهمیت اینستاگرام به دلیل وجود یک سری عوامل بنیادی و تأثیرگذار افزایشیافته است. در ادامه به بررسی هرکدام از این عوامل میپردازیم. یکی از عوامل بسیار مهم در کسبوکار امروز، فعالیت رقیبان اصلی شما است. همانطور که میدانید کسبوکاری که نحوه فعالیت رقیبان خود را تحلیل نکند، قطعاً شکست خواهد خورد.
تغییرات یک کسبوکار گاهی بر اساس همین تحلیلها شکل میگیرد. شما باید در اینستاگرام حضوری فعال داشته باشید، زیرا رقیبان اصلی شما هم این کار را میکنند. در واقع نبض امروز بازار در اختیار کسانی است که به نحو احسن از اینستاگرام و کسبوکار اینترنتی استفاده میکنند. یکی از عوامل تأثیرگذار دیگر که اهمیت اینستاگرام را بالا میبرد، ارتباطات در آن است.
شما میتوانید در این فضا با افراد تأثیرگذار زیادی ارتباط گرفته و از طریق تبلیغات مستمر کسبوکار خود را رشد دهید. مخاطبان زیادی، زمان بسیاری را به این فضا اختصاص میدهند. شما میتوانید با بازاریابی اصولی و خلاقیت بالایتان تمایز و تفاوت خود و رقیبانتان را به همه مخاطبان نشان دهید. عامل مهم بعدی قابلیتهای فوقالعاده این پلتفرم اجتماعی است.
همه ما میدانیم که در اختیار داشتن امکانات و قابلیتهای بهروز، تأثیر مثبتی در روند کاریمان دارد. اینستاگرام امکانات تجاری بسیاری برای کسبوکارهای ایجاد کرده است که رشد آنها را تسریع میکند. در قسمت بعدی مقاله، فاکتورها و عوامل تأثیرگذار برای رشد در اینستاگرام را به طور کامل تشریح میکنیم.
در این شبکه اجتماعی میتوانید مخاطبان خود را نیز تحلیل کرده و اطلاعات کاملی از آن ها به دست آورید. یکی از نکات تأثیرگذار در رشد یک کسبوکار تحلیل مخاطبان آن است. هرچقدر اطلاعات دقیقتری از مخاطبان خود داشته باشید، خدمات بهتری را به آنها ارائه میدهید. اینستاگرام اطلاعات مختلفی نظیر سن، جنسیت و مکان زندگی مخاطبانتان را به شما میگوید. شما میتوانید دقیقاً همین افراد را هدفتان قرار دهید.
چگونه از تأثیر اینستاگرام در رشد کسبوکارها به نفع خودمان استفاده کنیم؟
اینکه بخواهیم از تأثیر اینستاگرام در رشد کسبوکارها به نفع خودمان استفاده کنیم، نیازمند اجرای دقیق روند کاری در این شبکه اجتماعی است. تولید محتوای مستمر، راز اول موفقیت در اینستاگرام است. تولید محتوا در اینستاگرام شامل تولید و طراحی پستهای اصولی و انتشار استوری متناسب با کارتان است.
حتماً هنگام تولید پست و استوری بهظاهر گرافیکی آن توجه کنید. اولین چیزی که مخاطبانتان از پیج شما میبینند، همین پستها هستند. شما میتوانید از قالبهای آماده برای طراحی گرافیکی پست و استوریهایتان بهره ببرید. یکی از نکات بسیار مهم در بحث تولید محتوا، منظم بودن آن است. همانطور که گفته شد یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی اهمیت اینستاگرام، امکان تحلیل کسبوکار و مخاطبانتان است.
حتماً پس از انتشار هر پست آمارهای آن پستتان را ثبت کنید. شما میتوانید این کار را در سه بازه یکساعته، یکروزه و سهروزه انجام دهید. پس از گذشت یک ماه این آمارها را با یکدیگر مقایسه کنید. این مقایسهها و بهبود روند کاریتان، به مرور زمان باعث رشد کسبوکار شما خواهند شد.
لایو در اینستاگرام یک ابزار قدرتمند محسوب میشوند. همانطور که میدانید ارزش استوری از پست بسیار بالاتر رفته است. اما تفاوتهای مهمی بین لایو و استوری وجود دارند. مثلاً شما اگر لایوی را شروع کنید، برای تمامی مخاطبانتان اعلانی مبنی بر اینکه شما لایو خود را آغاز کردهاید ارسال میشود. این موضوع باعث بازدید بیشازپیش شما میشود.
همچنین اگر میتوانید از لایوهای مشترک استفاده کنید. در این صورت میتوانید از مخاطبان و فالوورهای پیج دیگر نیز بازدید و ورودی بگیرید. همانطور که میبینید تأثیر اینستاگرام در رشد کسبوکارها توصیفناپذیر است. پس از آن به طور اصولی استفاده کرده و کسبوکارتان را رشد دهید. حتماً در مسیر فعالیتتان در اینستاگرام، از مشاورههای یک آژانس موفق و معتبر استفاده کنید. آژانسها تبلیغاتی آبامدیا با با داشتن تیم مجرب و حرفهای، تابهحال تعداد زیاد پروژههای مشابه قبول کردند و با موفقیت به پایان رساندند.
دیدگاهتان را بنویسید