عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخههای عکاسی به شمار میرود که هدف اصلی در آن تبلیغ محصول یا ایده موردنظر است. این نوع عکاسی به دلیل خاص و سخت بودن نیازمند افراد باتجربه و متخصص است و هرکسی قادر به انجام آن نیست، به همین دلیل بهمنظور استفاده از این روش برای تدوین تبلیغات باید از یک آژانس تبلیغاتی حرفهای کمک گرفت.
همانطور که میدانید تأثیر عکس و فیلم بر روی ذهن مخاطب بهمراتب بیشتر از سایر انواع محتوا است، بنابراین به دلیل اهمیت این حرفه و حوزه، میتوان از آن برای افزایش فروش دائمی استفاده کرد همچنین ساخت تیزر تبلیغاتی همیشه موردتوجه فعالان این عرصه بوده است. امروزه تمامی کسبوکارها میدانند که اگر از محتوای تصویری و ویدئویی استفاده کنند میتوانند تأثیر بسیار بیشتری بر روی مخاطبان بگذارند؛ بنابراین به دلیل تقاضای بالا کار فعالان این حوزه بسیار سختتر شده است.

مثلاً تبلیغ تختخواب کودک را تصور کنید تیزر تبلیغاتی یک خانواده کاملاً خوشحال که در آنهمه چیز جذاب است را نشان میدهد. مادر خانواده به سمت تخت رفته و کودک زیبایش را میبوسد همین ۳۰ ثانیه چنان حس فوقالعاده مادرانهای را به زنان باردار القا میکند که همه برای خرید آن ترغیب میشوند. همانطور که دیدید با ساخت تیزر تبلیغاتی نهچندان سخت و عجیب میتوان فروش یک فروشگاه را چند برابر کرد.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی به سه قسمت پیش از تولید، تولید و پس از تولید تقسیم میشود. در مرحله پیشتولید سناریو کار نوشته میشود. هیچ تیزر تبلیغاتی بدون ایده و سناریو به موفقیت نخواهد رسید حتی در این مرحله لحن صحبت شما نیز مشخص میشود.
این مرحله حداقل ۳۰ ثانیه و حداکثر ۲ دقیقه طول میکشد. در مرحله دوم سراغ تولید میرویم. یکی از نکات مهم که در تولید بسیار حائز اهمیت است، محل انتشار آن تیز است مثلاً نوع تیزر تولید شده برای اینستاگرام با تیزر تلویزیونی بسیار متفاوت است. در این مرحله به فیلمبردار و در صورت نیاز حتی به بازیگر، لوکیشن مناسب و دکوپاژ نیاز دارید.
آژانس تبلیغاتی با برنامهریزی اصولی و حرفهای میتواند در افزایش سرعت و کیفیت این مراحل نقش مؤثری داشته باشد. اینکه تیزر شما انیمیشن یا موشنگرافیک باشد نیز شرایط خاص خود را میطلبد. مثلاً در تولید انیمیشن به انیماتور و در موشنگرافیک به طراح مخصوص هم این کار نیاز دارید.

در مرحله پس از تولید، تدوین حرف اول را میزند. در این مرحله تدوینگر میتواند جادو بکند در واقع با آموختن موسیقی و افکتهای گوناگون به فیلم خام تولید شده جذابیت میبخشد. پس از این مرحله تیزر شما تولید شده است اما پیش از عرضه باید بررسی و ارزیابی شود.
در این مرحله باید بررسی شود که آیا سناریو انتخاب شده مناسب بوده است یا خیر. آیا مراحل شروع ادامه و پایان تیزر جذبکننده است یا نیاز به ویرایش دارد. همچنین تمام مسائل فنی تدوین و مراحل فیلمبرداری نیز باید در آخر چک شود. صداگذاری و ترکیب صحنهها و ارائه کامل حق مطلب از مواردی هستند که باید حتماً بررسی شوند.
نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی
اولین نکته مهم در عکاسی تبلیغاتی شفاف بودن پیام تبلیغ است، در مراحل تبلیغات از انتقال غیرمستقیم و مبهم دور شوید. یکی از اصول اولیه عکاسی تخصصی نیز همین مورد است.
خلاقیت یک عکاس همه چیز است. قبل از عکاسی باید بهخوبی به همه چیز فکر کرده باشید اینکه چگونه میتوان مخاطب را جذب کرد، از چه پسزمینه استفاده شود و رنگ زمینه کار چگونه باشد از نکاتی است که باید اولازهمه تعیین شود. نکته مهم بعدی استفاده از پراپ برای انتقال بهتر پیام است. نور محیط عکاسی یکی از اصلیترین عوامل تأثیرگذار در کیفیت و خروجی کار است.
نور طبیعی معمولاً بهترین نور است. عکاسی تبلیغاتی معمولاً در نور طبیعی و عادی انجام میشود و اگر قرار بر افزایش نور محیط باشد، این کار باید با ظرافت بسیاری انجام شود. در مرحله بعدی به سراغ ادیت عکسی که گرفته شد میرویم.

ادیت عکس در واقع مجموعهای از روشن یا تیره کردن عکس، افزایش کنتراست عکسها، کاهش قرمزیها تمیز و باکیفیت کردن عکسها است. حتماً پس از اینکه عکس را ادیت کردید از اینکه موضوع اصلی منتقل میشود یا خیر اطمینان حاصل کنید.
برای این کار میتوانید نظر اطرافیانتان را در مورد آن عکس جویا شوید. عکس ادیت شده را به اطرافیان خود نشان دهید و از آنها در مورد برداشتشان از عکس سؤال کنید. اگر نظرشان نزدیک با هدف شما از انتقال پیام بود، به شما تبریک میگویم! اما اگر هیچکدام نتوانند تشخیص دهند که منظور شما چه بوده است، به هدف خود نرسیدهاید چون پیام شما منتقل نشده است.
در عکاسی تبلیغاتی بهتر است از پسزمینههای ساده استفاده کنید تا کمتر جلب نظر کند شما قصد دارید خود محصول به چشم بیاید پس، از پسزمینه ساده استفاده کنید تا تبلیغ کارآمدتری داشته باشید.
آژانس تبلیغاتی خلاق، رمز موفقیت یک تیزر خوب
اصلیترین نیاز ساخت یک تیزر موفق یا یک تبلیغ فوقالعاده فاکتور تجربه است. هر وقت که ترکیب تجربه و خلاقیت شکلگرفته آن تبلیغ تا حد بالایی منتشر شده است. یک آژانس تبلیغاتی دارای تیمهای مخصوصی برای ساخت تیزر و عکاسی است. فکر کنید اگر یکی از تیزرهای شما در سراسر ایران منتشر شود و حاشیه سود هر محصولتان ۱۰۰ هزار تومان باشد به نظرتان ۵۰۰۰۰۰ خرید از بین جمعیت ۹۰ میلیونی ایران چیز عجیبی است؟
این فروش معادل ۵۰ میلیارد تومان است. فقط یکلحظه فقط تصور کنید تیزر تبلیغاتی شما بسیار اصولی ساخته شده و بهعنوان یک محتوای ویروسی منتشر شود. واقعاً ارزش یکبار امتحان کردن را ندارد؟!
یکی از دلایل اولویت این آژانسها نسبت به سایر مراکز تجربه بالا در خلاقیت تدوین و اجرای تیزر و عکس است. اهمیت بالای این حرفه و وجود آن در کسبوکارتان به این دلیل اهمیت دارد که تیزر تبلیغاتی نمای کسبوکار شماست. در واقع عکاسی تبلیغاتی هرآنچه هستید و هر محصولی که دارید را به مخاطبانتان نشان میدهد.

همچنین نکته مهم بعدی توانایی بالای یک آژانس برای تحلیل بازار است. تیزر یا بنر تبلیغاتی شما قرار است باتوجهبه نوع مخاطبانتان تولید و تدوین شود، پس یک آژانس تبلیغاتی موظف است با تحلیل و مطالعه بازار هدفتان بهترین نتیجه ممکن را برایتان به ارمغان بیاورد.
امروزه عکاسی تبلیغاتی یکی از بهترین روشها برای ارائه درست و اصولی خدمات و محصولات است. به این دلیل که مردم همیشه فیلم دیدن را بیشتر از کتاب خواندن دوست دارند. آژانس تبلیغاتی حرفهای با بررسی بازار، بهترین روشهای ممکن برای عکاسی را پیشنهاد و انجام میدهد. همچنین میتوانید با ساخت تیزر تبلیغاتی، بیشازپیش خدماتتان را در معرض دید همگان قرار دهید.
دیدگاهتان را بنویسید