حتماً تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا باید سایت خود را داشته باشید. امروزه اهمیت داشتن سایت بسیار بالا رفته است. برای اینکه بتوانید درک کنید که چرا این‌همه به‌ضرورت داشتن سایت اشاره می‌شود، به مثالی که می‌زنیم توجه کنید. فرض کنید برای خرید یک ساعت گران‌قیمت، دنبال یک پیج مناسب در اینستاگرام هستید. با یک پیج مواجه می‌شوید که ساعت موردعلاقه شما را با قیمت ۵ میلیون تومان می‌فروشد. آیا می‌توانید به همین راحتی به آن پیج اعتماد کنید و این مبلغ را برایشان واریز کنید؟ از نظر یک آژانس تبلیغاتی وقتی مخاطب با پیج شما و کسب‌وکارتان مواجه می‌شود، در وهله اول باید بتواند به شما اعتماد کند. از اصلی‌ترین فواید داشتن سایت نیز همین است. وجود سایت به کسب‌وکار شما هویت بیزینسی آنلاین بالایی می‌دهد.

 از طرفی در این روزهای کرونایی، کسب‌وکاری می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را تصاحب کند که جایگاه آنلاین بالاتری را کسب کند. اگر می‌خواهید فردی موفق در صنف کاری خود در فضای آنلاین باشید همچنین از اهمیت داشتن سایت آگاه شوید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

فواید داشتن سایت قدرتمند و بزرگ

اگر همین حالا دوستتان از شما سؤالی درباره تاریخ تولد بازیکن فوتبال مورد علاقه‌اش کند چه خواهید کرد؟ قطعاً سراغ دایره المعارف فوتبال نخواهید رفت. انتخاب همه افراد در این شرایط جستجو در گوگل است. در واقع اولین فایده بزرگ داشتن سایت، حضور کثیر مردم و نیازشان است.

در واقع امروز همه افراد برای کسب اطلاع نسبت به موضوعی خاص، از همین فضا استفاده می‌کنند. از طرفی همان‌طور که گفته شد طراحی یک سایت به شما اعتبار بالایی می‌بخشد. اگر بیزینستان سایت داشته باشد، دیگر سؤالاتی نظیر قانونی بودن و خوب بودن در ذهن مخاطبانتان ایجاد نخواهد شد.

یکی دیگر از فواید داشتن سایت، ایجاد یک کانال ارتباطی جدید بین شما و مخاطبانتان است. فرض کنید پیج اینستاگرام و سایت گوگل به ترتیب تهران و مشهد هستند. همه می‌دانند که داشتن شعبه در دو شهر بزرگ، بهتر از یک شعبه در یک شهر است. شما با داشتن سایت می‌توانید مشتریان جدید بگیرید و فروش خود را افزایش دهید.

اهمیت داشتن سایت زمانی کاملاً مشخص می‌شود که بحث سر امکانات باشد. دوباره فرض کنید شما دنبال یک ساعت دسته استیل، مشکی رنگ و برند رولکس هستید. شاید بتوانید برند رولکس را به‌راحتی در اینستاگرام بیابید. اما آیا در مورد جنس دسته و رنگ نیز به همین صورت است؟ یکی از مزایای فوق‌العاده سایت، امکان ایجاد گالری و فیلتر جستجو است. شما می‌توانید در سایت نوع ساعت، جنس دسته و حتی رنگ آن را جستجو کنید و به‌راحتی به نتایج دلخواهتان برسید. از طرفی شما با داشتن یک سایت خوب می‌توانید مشتریان بیشتری را به سمت پیج اینستاگرام هدایت کنید.

اهمیت داشتن سایت در دوران کرونا

از نظر یک آژانس تبلیغاتی، طراحی سایت در دوران کرونا کار بسیار ارزشمندی است. کرونا تسهیل‌کننده موج الکترونیک بود. کسب‌وکارهایی بودند که قبل از به‌وجودآمدن کرونا، وارد فضای مجازی شده بودند. اما کرونا به همه ثابت کرد که در حال حاضر فضای دیجیتال در دنیای کسب‌وکار حکمرانی می‌کند.

طبق آماری که وجود دارد از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز فروش اینترنتی و تمایل مردم برای خرید اینترنتی بیش از ۹۵۰ درصد افزایش‌یافته است که این امر اهمیت داشتن سایت در شرایط کنونی را می‌رساند. فقط کمی فکرکردن به این عدد همه چیز را به ما نشان خواهد داد. حال نکته جالب این است که درصد بسیار زیادی از این فروش، سهم پیچ‌هایی است که سایت نیز دارند زیرا اعتماد مردم نسبت به آنها بیشتر است.

از طرفی سایت، پاسخگویی بهتری نسبت به سؤالات احتمالی مشتریان است. بهتر است بدانید که بیش از ۷۰ درصد از افراد بالغ در ایران از سایت‌های مختلف بازدید می‌کنند. اگر فکر می‌کنید که به‌اندازه کافی مشتری دارید، باید بگویم که هنوز فواید داشتن سایت در دوران کرونا را درک نکرده‌اید.

فرض کنید شما در صنف کاری‌تان درآمد خوبی دارید. برای مثال ماهی ۵۰ میلیون تومان سود خالص شماست. اگر به شما بگویند که با ورودتان به این فضا فروشی ۵ برابر خواهید داشت، بازهم مشتری‌هایی که دارید برایتان کافی خواهد بود؟ یعنی بین ۲۵۰ و ۵۰ میلیون، درآمد کمتر را انتخاب می‌کنید؟

شک نکنید که برندهایی مانند کاله و عالیس هم نیاز به مشتری بیشتر ندارند. یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای، خوب می‌داند که یا یک کسب‌وکار مطابق با شرایط تغییر می‌کند و یا شکست خواهد خورد. در واقع در فضای کاری امروز مجبورید که همرنگ جماعت شوید در غیر این صورت باید رسوایی بیزینسی خود را قبول کنید.

مشاوره‌های آژانس تبلیغاتی برای رونق بیشتر سایت کاری

آژانس تبلیغاتی همواره با دلایل محکمی در مورد سایت صحبت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، لازمه موفقیت در این مسیر استفاده از بهترین نظرات و مشاوره‌ها است. به همین دلیل است که نقش آژانس تبلیغاتی بیش‌ازپیش پررنگ شده است.

قبل از طراحی سایت تیم فنی آژانس تبلیغاتی آنالیز های لازم را از کسب و کار شما انجام می دهد تا بتواند بهترین ویژگی ها را در سایت شما ایجاد کند. هر فردی متناسب با کسب و کار خود می تواند انتظارات مختلف و ایده های نوینی از وب سایت خود داشته باشد که با مشاوره با تیم فنی آژانس تبلیغاتی می تواند از میزان موفقیت های ایده های خود آگاهی لازم را کسب کند.

مراحل کار پس از مشاوره طراحی سایت:

آژانس تبلیغای طی جلسه مشاوره طراحی سایت، به شناسایی هدف از حضور کسب و کار شما در فضای وب، مخاطبین و رقبا و شرکت های همکار می پردازد. همچنین امکانات مورد نیاز کسب و کار شما را مشخص می کند. پس از جلسه مشاوره طراحی سایت، پروپوزال کاملی از آنجه مورد نیاز کسب و کار شما است را تهیه و برای شما ارسال می‌کند.

در این پروپوزال شرح کامل از آنچه مورد نیاز کسب و کار شما برای موفقیت در فضای وب است تهیه می شود. ساختار درختی سایت ترسیم شده و امکانات اصلی آن به تفکیک شرح داده می شود. در این پروپوزال اطلاعات کامل از زمان بندی اجرای پروژه، هزینه ها و مراحل طراحی سایت به شما ارائه می گردد. در طراحی سایت اصولی همانند طراحی رابط کاربری، طراحی گرافیک، هویت بصری برند و همچنین سئو اهمیت بسیار بالایی دارد که آژانس تبلیغاتی آبا مدیا با داشتن یک تیم مجرب و حرفه‌ای تمامی این خدمات را با کیفیت بسیار بالا به صاحبان کسب و کارها عرضه می کند.